? ??????????????Glowing Nights? ????? ?? ???Rating: 0.0 (0 Ratings)??4 Grabs Today. 3707 Total Grabs. ????
??Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????1?? ?????Pink Burn? ????? ?? ???Rating: 4.7 (47 Ratings)??4 Grabs Today. 7172 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????Spatial BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday, October 14, 2009

PERANCANGAN KERJAYA MASA DEPAN


Sebagai seorang pelajar yang berwawasan tinggi, kita seharusnya mempunyai perancangan kerjaya masa depan supaya setiap perkara yang dilakukan mempunyai matlamat.

Bagi saya pula, apabila memikirkan tentang kerjaya pada masa depan, sering saya terfikirkan untuk menjadi seorang doktor la, peguam la, arkitek la....wawww!!semuanya kerjaya yang bagus- bagus. =)

Tapi, itu hanya impian pada alam kanak- kanak. Semuanya telah berubah pada masa sekarang kerana apa yang terdetik di hati saya adalah kerjaya sebagai seorang guru. Guru kimia yang baik hati, tidak garang dan tegas. =).konon nya la.....

Sekarang berada pada semester 3 Pendidikan Sains Kimia ( minor biologi), saya merasakan begitu berat dan amat mencabar tugas sebagai seorang guru. Mana tak nya...pelajar sekarang lebih hebat dari guru..

Yang paling tak seronok sekali bagi saya adalah tugasan yang begitu banyak. Almaklum la....saya ni jenis yang suka menangguh kerja..jadi kalau diberi tugasan yang bertimbun, bertambah kalut la saya...huhuhu...=(

Tapi itu semua hanya disebabkan sikap malas. Mulai sekarang saya berazam untuk tidak menagguhkan kerja lagi ( tapi tahun baru lambat lagi, dah ada azam baru...hehe). Saya harus memotivasikan diri saya dengan nilai- nilai murni yang patut ada dalam diri seorang insan yang layak bergelar seorang GURU kelak....

Mulai sekarang, saya akan melakukan yang terbaik dalam apa jua perkara untuk memastikan cita- cita saya tercapai...kerjaya sebagai seorang GURU adalah matlamat saya...Guru yang bakal mendidik anak- anak bangsa....insyaALLAH...

0 comments: