? ??????????????Glowing Nights? ????? ?? ???Rating: 0.0 (0 Ratings)??4 Grabs Today. 3707 Total Grabs. ????
??Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????1?? ?????Pink Burn? ????? ?? ???Rating: 4.7 (47 Ratings)??4 Grabs Today. 7172 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????Spatial BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Friday, October 23, 2009

Spreadsheet

Spreadsheet...

apa itu spreadsheet...?

adakah ia hanya sekadar tugasan..

semestinya tidak...

spreadsheet atau dalam bahasa melayu disebut hamparan elektronik atau pun hamparan kerja..ia nya boleh digunakan untuk tujuan menganalisis mengenai sesuatu statistik, maklumat dan sebagainya yang memerlukan kita menggunakan jadual serta pengiraan..

ia memaparkan banyak sel yang bersama membentuk grid yang terdiri dari baris dan jalur..bilangan baris dan jalur adalah bergantung pada keperluan penggunaan data tugasan yang ingin disiapkan..

dalam kursus ini, kami telah dibekalkan dengan tugasan khas untuk menguji kebolehan kami dalam mengaplikasikan spreadsheet yang telah kami pelajari dalam satu masalah yang ingin diselesaikan..

ternyata bahawa spreassheet merupakan satu kaedah yang boleh memudahkan tugasan kita dan membolehkan kita untuk membuat analisis tanpa perlu menggunakan banyak kaedah yang rumit..

selain itu, spreadsheet juga dapat saya aplikasikan apabila saya bergelar seorang pendidik kelak..insyaALLAH..

0 comments: