? ??????????????Glowing Nights? ????? ?? ???Rating: 0.0 (0 Ratings)??4 Grabs Today. 3707 Total Grabs. ????
??Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????1?? ?????Pink Burn? ????? ?? ???Rating: 4.7 (47 Ratings)??4 Grabs Today. 7172 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????Spatial BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Friday, October 16, 2009

Smart board


Smart board??? apa ek??

hmm...smart board memang bes kalau diguna sebab senang je kerja kita...=) maen sentuh je...terus kuar apa yang kita nak...

Smart board ni ajaib sikit sebab kita perlu guna pen yang tidak berdakwat untuk menulis...
banyak warna pulak tu....ada warna merah...hijau....biru...hmmm...memang canggih....

smart board merupakan papan putih yang agak besar di mana ia nya menggunakan teknologi secara sentuhan untuk mengesan input yang sama dengan input PC.

Bagi saya, dengan ada nya smart board, banyak faedah yang akan diperoleh sama ada oleh para guru mahupun pelajar....Antaranya adalah...

1- Menjimatkan masa
2- Tidak memberi kesan dakwat pada jari mahupun pakaian
3- Setiap perkara yang diajar dapat disimpan dengan selamat
4- Menarik minat para pelajar untuk memberi perhatian terhadap isi pelajaran kerana kaedah penyampaian yang digunakan adalah menarik
5- Menggalakkan penggunaan alat teknologi yang sememang nya mempunyai banyak manfaat

Saya mula menyedari kewujudan smart board pada pertama kalinya ketika semester 1 yang mana saya diminta untuk menghadiri kelas yang di kelolai oleh pelajar senior....tapi tak dapat tahu secara mendalam...=(


Namun akhirnya.....pada semester 3....saya dapat mengenali smart board secara mendalam lagi...penerangan yang telah diberikan oleh pensyarah kesayangan kami iaitu mdm asmayati amat menarik minat saya untuk belajar menggunakannya...

Sebagai bakal guru, saya seharusnya tahu akan kegunaan 'papan putih ajaib' ini...begitu juga manfaat nya kepada kita....

0 comments: